Meiega jagab täna oma kogemust Katriin, kes ostis endale korteri 2020. aastal Harjumaale ja sai kahjuks garantiiperioodi lõppedes negatiivse kogemuse osaliseks nii arendaja kui ka ehitajaga suhtlemisel.
“Otsustasime elukaaslasega soetada enda esimese ühise kodu. Olime väga elevil ja otsustasime vaadata uusarenduses asuvaid kortereid. Mind võlus koheselt kortermaja looduskaunis ümbrus ja aknast avanev merevaade. Suureks plussiks oli ka kõrgel korrusel elades rõdu, kus kevadel kohvi hommikuti nautida, panipaiga võimalus ning ümbruses asus kõik, mis eluks vajalik. Tehing sujus kiiresti ning võtsime vastu imeilusa kevade juba uues kodus!
Kui kätte hakkas jõudma garantii lõpp, siis tuli meiega vigu fikseerima arendaja spetsialist. Olime üllatunud, kui saime vastuse, et mitmed siseviimistluses esinenud probleemid ei lähe nende sõnul garantii alla. Näiteks ebakvaliteetselt pahteldatud ja värvitud garderoobi küljeseinad.
Töid pidi üle vaatama ja hindama tulema arendaja koostööpartner. Ootasime kolm nädalat nende vastust ning lõpuks arendajaga uuesti ühendust võttes selgus, et antud firmaga nad enam koostööd ei tee. Kui saabusid uued ehitajad, siis enamik ülevaatlusest kulus vaidlustele, et nemad ei saa parandada läbi roostetanud rõdu konstruktsioone, vaid eemaldavad ainult visuaalse rooste. Kuna kaks aastat tagasi paigaldatud piirdel ei tohiks nii kiirelt roostet esineda, siis soovisime nendepoolset põhjalikumat uurimist, mis seda põhjustab. Õnneks see puudus siiski likvideeriti peale pikemaid läbirääkimisi ning kõrvalisi kahjustusi ei leitud.
Peale pidevaid tööde edasi lükkamist ja ehitajate poolseid hilinemisi said tööd tehtud, kuid kuu peale garantiiremonti avastasime, et parandatud praod aknapaledes olid taas end ilmutanud. Sellele tähelepanu juhtides saime arendajalt vastuse, et garantiiperiood on läbi ning nemad selle eest enam ei vastuta.
Kahjuks see kogemus tekitas meis tunde, et närvesäästvam oleks ise teha antud tööd ära, kui pidevalt vaielda ja oodata lahendusi.”
Kuidas vältida vaidlusi arendajaga garantiitööde teostamisel?
See on probleem, millega me väga tihti enda töös kokku puutume, sest arendajaga sõlmitud lepingus on kirjas enamasti kõigil punkt, et garantiitöid teostatakse ühe korra ning nendele eraldi lepingut ei sõlmita.
Mis aitab selliste probleemide tekkimist ennetada?
Põhjalik taustakontroll arendajate ja nende koostööpartnerite osas ning lepinguga põhjalikult tutvumine.
Garantiilõpu ülevaatust ei tasuks jätta viimasele hetkele ning enda aja ja närvide säästmiseks soovitame selleks kasutada spetsialistide abi.
Loe lisaks, kuidas saab Ehituskaitse Büroo toetada Sind kinnisvara garantiiperioodi lõppemisel suhtlusel ehitaja ja arendajaga siit.
Loe ka neid kogemuslugusid:
Kogemuslugu: Esimese kodu ost
Seekord jagab meiega oma kogemust Pille-Riin, kes otsustas kasutada Ehituskaitse Büroo ekspertide abi oma esimese kodu ostmisel. Kasutasin Ehituskaitse Büroo teenust oma esimese kodu ostmisel.
Kogemuslugu: Garantii lõpu ülevaatus garantiitööde tuvastamiseks
“Kui ostsin 2 aastat tagasi uue puitkarkassmaja, siis teadsin juba ette, et paari järgneva aasta jooksul ilmneb tõenäoliselt probleeme viimistlusega puidu mängimise ja vajumise tõttu.”
Kogemuslugu: Kinnisvara ei tohiks olla emotsiooniost
Täna räägib enda loo anonüümseks soovida jääv naisterahvas, kes ostis suures õhinas korteri ega osanud näha ette ühtegi murekohta, mis teda hiljem remondi käigus tabasid.