Korteri ost võib mõnikord õnnetunde asemel tuua kaasa hoopis peavalu. Täna räägib enda loo anonüümseks soovida jääv naisterahvas, kes ostis suures õhinas korteri ega osanud näha ette ühtegi murekohta, mis teda hiljem remondi käigus tabasid.
“Sel kevadel müüsin oma perele väikseks jäänud korteri Mustamäel maha ning asusin otsima suuremat ja avaramat kodu. Üsna kiirelt köitis mu pilku Nõmmel asuv 4-toaline korter, mis oli turul toimuvat arvestades väga mõistliku hinnaga. Korterit vaatama minnes ei osanud maakler midagi rääkida elektrisüsteemidest ega eelnevatest remonditöödest. Oli näha, et korteris oli viimati remont teostatud siis, kui mina alles kooli läksin. Kirjutasin üles kõik küsimused ning edastasin omanikule, kes väitis, et kõik on suurepärases korras. Suurest entusiasmist ja heast hinnast pimestatuna läksime notarisse, et korteri ost ära vormistada. Käed juba sügelesid, et valida uusi seinavärve ja mööblit!
Plaanitud remonditöödeks oli seinte pahteldamine ning põrandate vahetamine. Paartuhat eurot remondile! Kahjuks aga selgus, et tööd jagub lisaks siseviimistlusele ka torulukksepale ja elektrikule. Korteri elektrisüsteem oli ehitatud valesti ning tänaseni pole ühes toas elektrit. Tegelikult oleks olnud see kiiresti märgatav, aga ma ei taibanud ripplae alla vaadata! Aknaid ei saa täielikult sulgeda ning esineb tõsiseid kvaliteediprobleeme, mistõttu tõenäoliselt järgmine suvi tuleb ka nende vahetus ette võtta. Ventilatsioonisüsteemides on tehtud viga, sest WC-sse imbub sisse kellegi köögi aroome. Sisse kolides selgus, et köögis on veetorud katki ning vesi kraanist ei voolagi! Lisaks esines kahes toas niiskuskahjustus, mis oli visuaalselt nähtav põhjalikumalt korterit üle vaadates.
Suure entusiasmiga kinnisvara ei osteta ning täna ma mõistan, et spetsialisti pilk oleks mulle maksnud oluliselt vähem, kui nende probleemide korrastamine!”
Korteri ost võib olla ka meeldiv ja rahuldustpakkuv kogemus
Ehituskaitse Büroo pakub korteritele ja majadele ostueelset kontrolli, mille käigus oleks saanud kõiki antud probleeme ennetada, leida müüjaga ühiseid lahendusi või hoopis teise kinnisvara suunas vaadata.
Meie soov on harida kliente ostetava kinnisvara osas, mitte aidata kaubelda hinda pahatahtlikult alla. Tihtipeale ei ole müüjad ka ise teadlikud esinevatest probleemidest, sest nendega on aastaid elatud. Lisateenusena tellitav remondi maksumushinnang annab kliendile hea ülevaate, mis teda potentsiaalselt võib ees oodata.
Müüja seisukohast on ostueelne kontroll ka väga mõistlik, et vältida hiljem varjatud puuduste vaidlusi ostjaga. Kuna kõik Nõmme korteri välja toodud vead olid visuaalselt nähtavad, siis oleks need ostueelse kontrolli raporti põhjal saanud panna kirja notarilepingusse ning allkirjastada kokkulepe, mille kohaselt on ostja nendest teadlik.
Loe lähemalt ostueelsest kontrollist siin: https://ehituskaitse.ee/

Loe ka neid kogemuslugusid:
Kogemuslugu: Esimese kodu ost
Seekord jagab meiega oma kogemust Pille-Riin, kes otsustas kasutada Ehituskaitse Büroo ekspertide abi oma esimese kodu ostmisel. Kasutasin Ehituskaitse Büroo teenust oma esimese kodu ostmisel.
Kogemuslugu: Garantiiperioodi lõpp
Meiega jagab täna oma kogemust Katriin, kes ostis endale korteri 2020. aastal Harjumaale ja sai kahjuks garantiiperioodi lõppedes negatiivse kogemuse osaliseks nii arendaja kui ka ehitajaga suhtlemisel.
Kogemuslugu: Garantii lõpu ülevaatus garantiitööde tuvastamiseks
“Kui ostsin 2 aastat tagasi uue puitkarkassmaja, siis teadsin juba ette, et paari järgneva aasta jooksul ilmneb tõenäoliselt probleeme viimistlusega puidu mängimise ja vajumise tõttu.”